دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

استاندار فارس:

کتابخانه بزرگ شیراز در محل و موقعیت مناسبی احداث می‌شود

استاندار فارس

استاندار فارس در خصوص تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز گفت: توافقی با شهرداری شیراز و راه‌وشهرسازی درحال انجام است تا یکی از مناطق مرکزی شیراز به کتابخانه مرکزی اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در حاشیه بازدید از تعدادی کتابفروشی های شیراز به مناسبت هفته کتاب اظهار داشت: توافقی با شهرداری شیراز و راه‌وشهرسازی درحال انجام است تا یکی از مناطق مرکزی شیراز به کتابخانه مرکزی اختصاص یابد.

استاندار فارس، تبدیل ساختمان بلااستفاده شهروروستا واقع در میدان امام حسین(ع) شیراز را به کتابخانه مرکزی، منتفی دانست و افزود: پیشنهاد تبدیل این ساختمان به کتابخانه مرکزی به دلیل هزینه‌های بالایی که برا تملک و تجهیز آن داشت، عملا از دستور کار خارج شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی شیراز نیز در حال انجام است، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف ساختمان شهر و روستا و استفاده مناسب از این مکان که واقع در مرکز شیراز است، اظهار کرد: سالها قبل ساختمان شهر و روستا توسط بانک ملی خریداری شده است؛ این مکان به حتم برای تبدیل به مرکزی فرهنگی مناسب است، لذا کمکِ رسانه‌ها، به عنوان نماینده افکار عمومی، برای پیگیری و به سرانجام رساندن این موضوع بسیار موثر است.

ایمانیه در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ واحد کتابخانه در فارس وجود دارد؛ برای افزایش این واحدها و کمک به توسعه فرهنگ کتابخوانی، پیشنهاداتی را ارائه داده‌ایم و قطعا حامی و همراه در اجرای آنها خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در فارس، با اشاره به اینکه ادارات و سازمان های مختلف دارای کتابخانه هستند، یکی از پیشنهادها را، عمومی کردن کتابخانه‌های مستقر در اماکن دولتی؛ اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان‌ها و نهادها عنوان کرد و افزود: یکی از پیشنهادهایی که اجرایی شده، بحث راه اندازی کتابخانه سیار برای پوشش مناطق محروم، روستایی و عشایری است.

استاندار فارس در انتها تصریح کرد: یکی از پیشنهادهایی که به تامین مالی و زیرساختی برای ایجاد، توسعه و تجهیز کتابخانه منجر می شود، ایجاد و افزایش ارزش افزوده از محل املاک تحت مالکیت آنهاست.

کتابخانه بزرگ شیراز در محل و موقعیت مناسبی احداث می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 6 =